Themadagen

Elke maand organiseert Route66 een themadag; dit is de kern van ons programma. Deze dag staat in het teken van een inhoudelijk thema of richt zich op een specifieke vaardigheid en wordt door een aantal Routers georganiseerd. Voorbeelden van themadagen kan je hieronder vinden. De locatie is wisselend door het hele land en vaak gaan we na afloop samen borrelen en eten.

• Februari: Andersdenkenden
  • Maart: Ontwikkelingssamenwerking
  • April: Uitvoerbaarheid van wetgeving en de wisselwerking tussen politiek en ambtenarij
  • Mei: Toekomst van de geestelijke gezondheidszorg
  • Juni: Bevolkingspolitiek
  • Juli: Gedeeld verleden, gelijkwaardige toekomst – Relaties met het Caribisch Koninkrijk
  • September: Brussel & Handelspolitiek
  • Oktober: Sekswerk & Prostitutie
  • ┬áNovember: De rol van de overheid in de transitie naar een duurzame, circulaire samenleving
  • December: Land van winnaars en verliezers – armoede en ongelijkheid

Weekenden

Route66 organiseert drie weekenden per jaar: het introductieweekend aan het begin van het jaar, het vaardighedenweekend in het voorjaar en de buitenlandreis in het najaar.

Overige activiteiten

Naast de themadagen, weekenden en buitenlandreis organiseert Route66 ook gesprekken met prominente personen (Route Talks), avondcolleges over interessante onderwerpen (Route College) en leuke activiteiten zoals de zomerborrel en een lootjes- en gedichtenavond rond de feestdagen.

Op de pagina Wat is Route66 vind je meer informatie over de verschillende activiteiten binnen Route66. Of lees onze Blog om op de hoogte te blijven van onze recente bezigheden!

Laatst gewijzigd op 4 oktober 2021