Standpunten overzicht

Techvisie D66

Technologie is niet meer weg te denken uit onze samenleving en raakt alle gebieden van onze maatschappij, van zorg, tot nationale veiligheid en van onderwijs tot economie. Technologische ontwikkelingen hebben de manier waarop we zorgen, leren, veilig blijven of consumeren sterk verandert en de verwachting is dat dit proces nog wel een tijdje aanhoudt. Juist omdat het zo breed is en zoveel portefeuilles raakt vond D66-kamerlid Kees Verhoeven het tijd om een integrale Techvisie.

Myrthe van Dieijen, Nick Mastenbroek en Dick van Egmond schreven als Routers mee aan dit stuk. In meerdere expertsessies werden deskundigen van binnen en buiten de partij uit onderwijs, onderzoek, overheid en bedrijfsleven gevraagd naar hun ervaringen. Op basis hiervan formuleerden ze in vier hoofdstukken (vrijheid, veiligheid, economie en sociaal domein) de visie voor D66 op de invloed van technologie op onze samenleving. Lees het stuk hier: https://d66.nl/content/uploads/sites/2/2016/06/Techvisie-online.pdf

Routers werken mee aan de visie op de invloed van technologie op onze samenleving.