Wouter Verbeek

Router (2017-2018)

Wouter wilde als 8-jarig jongetje al naar Netwerk kijken en die interesse in de maatschappij is eigenlijk alleen maar gegroeid. Op de middelbare school had hij erg veel plezier in debatteren én alle exacte vakken. Na zijn middelbare school besloot hij dan ook Werktuigbouwkunde te gaan studeren aan de TU Delft. In zijn studietijd was hij onder andere actief bij zijn studentenvereniging, de studentenvakbond VSSD, de Facultaire Studentenraad. Daarnaast organiseerde hij geregeld debatten en symposia. Later kwam daar de werkgroep Hoger Onderwijs & Wetenschap van D66 bij. Tegelijkertijd rondde hij zijn studie Systeem- en Regeltechniek af aan de TU Delft en voltooide hij voor Econometrie zijn afstudeeronderzoek naar loonrigiditeit in Nederland bij het Centraal Planbureau. Inmiddels is hij als echte bèta steeds minder met de techniek bezig, en steeds meer met de mens. Als Consultant Operational Excellence bij Berenschot, verbetert hij productie- en onderhoudsprocessen. Binnen Route 66 probeert hij zijn politieke blik te verbreden: er is immers meer dan onderwijs.