Valerie Schulte-Nordholt

Router (2019-2020)

Valerie is werkzaam als belastingadviseur, en houdt zich bezig met transfer pricing; dat wil zeggen de verrekenprijzen die multinationals aan elkaar hanteren. Ze is praktisch ingesteld en houdt van debatteren. Haar interesses liggen op het gebied van media, buitenlandbeleid en klimaatverandering. Vooral over klimaatverandering maakt ze zich zorgen; ze denkt daarom graag na over hoe we lange termijn denken over klimaatverandering in de media en politiek kunnen bevorderen. Ze denkt daarbij dat negativiteit niet behulpzaam is; als we in Nederland zo vooruit hebben kunnen denken dat we een deltaplan maken voor een storm die één keer in de 10.000 jaar voor kan komen dan kunnen we ook het klimaatprobleem aanpakken.

Valerie heeft Liberal Arts & Sciences gestudeerd in Utrecht, met een master media en communicatie in Rotterdam en een master fiscaal recht in Nijmegen. Daarnaast is ze trainee geweest bij het Europees Parlement en heeft ze stage gelopen bij de EP fractie van D66.