Simone Kramer

Alumnus (2015-2016)

Zolang als zij zich kan herinneren, wil Simone (26) weten wat er in de Nederlandse samenleving gebeurt en vooral waarom. Al vroeg las ze de krant, later volgden ingezonden briefjes, debattoernooien en politieke en publieke stages. Alles met in het achterhoofd de vragen: hoe kan dit beter, democratischer, laagdrempelig of anders?

In haar huidige functie bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken heeft Simone het belang van timing geleerd – vooral wanneer het aankomt op politiek gevoelige dossiers. Zij is spil tussen inhoud en de dagelijkse politieke realiteit: van het motiveren van dossiervreters tot ervoor zorgen dat de minister precies ziet wat hij wil zien. Dit alles smaakt naar meer; een politiek assistentschap behoort wellicht tot de mogelijkheden.

Simone voelt zich goed bij D66: liberaal als het kan, sociaal als het moet. Ze is een kritisch lid en stelt concrete vragen over de standpunten. Route66 is volgens haar een van de motoren in het debat binnenshuis die eraan bijdragen dat de partij naar buiten toe uiteindelijk sterker staat.

Meer van Simone Kramer