Roxanne Bucker

Router (2019-2020)

Gezamenlijk bouwen aan de toekomst, dat is waar Roxanne zich voor wil inzetten. Samenwerken is, zeker in een wereld die alsmaar complexer wordt, heel belangrijk. Maar soms lijkt het of we juist verder van elkaar af komen te staan en de verschillen ons gaan leiden. Roxanne is van mening dat met kennis, inlevingsvermogen en moed we dichter bij elkaar kunnen komen, om zo te werken aan een gezamenlijke toekomst.

Roxanne is energiek en gedreven. Al van jongs af aan is ze nieuwsgierig ingesteld. Nieuwsgierig naar het waarom achter zaken, maar ook naar het begrijpen van menselijk gedrag. Daarnaast bezit Roxanne een groot rechtvaardigheidsgevoel. Het is niet voor niets dat haar interesse ligt bij maatschappelijke vraagstukken. De door haar afgeronde studies Internationale Betrekkingen en Politieke Filosofie sluiten hier goed bij aan. Toch besloot Roxanne na een stage bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken het roer om te gooien. Sinds twee jaar werkt ze als consultant bij SeederDeBoer. Hier werkt ze voornamelijk aan (data gedreven) IT-projecten. Hoewel op het eerste oog een verassende keuze sluit het aan bij Roxanne haar wil om zich breed te ontwikkelen. Daarnaast is ze van mening dat juist het IT/data domein nu en in de toekomst veel kansen maar ook uitdagingen voor de samenleving met zich meebrengt. Roxanne wil vanuit haar werk, als lid van een politieke partij en als burger bijdragen aan deze ontwikkelingen en bouwen aan de toekomst.