Nora Neuteboom

Router (2017-2018)

Tijdens haar studie Economie voelde Nora zich toch niet helemaal thuis tussen de keurige jongens met brillen. Ze besloot Filosofie ernaast te studeren. Na beide studies was de keuze lastig, werken of toch door met onderzoek? Ze besloot de ‘echte’ wereld in te gaan en ging stage lopen bij de VN in New York. Na een aantal omzwervingen bij de publieke sector en de private sector kwam ze uiteindelijk bij haar huidige werkgever uit: ABNAMRO. Daar werkt ze als macro-econoom en analyseert ze opkomende markten. Een mooie combinatie tussen de ‘echte wereld’ en onderzoek.

D66 staat voor internationaal economische denken; een gewaagd standpunt in deze tijden, maar een standpunt waar Nora achter staat. Nora is lid geworden van D66 omdat ze van de pragmatisme van de partij houdt. Geen mooie praatjes, maar daden. Maar hoe werkt dat politieke proces nou precies? Hoe krijg je dingen ‘gedaan’ in Den Haag? Dat hoopt ze binnen Route66 te leren.