Michael van der Plaat

Router (2016-2017), programmacoördinator 2017

Michael van der Plaat is beleidsmedewerker bij het ministerie van Economische Zaken. Bij het ministerie houdt Michael zich bezig met energie-innovatie en dan met name het Energieonderzoekscentrum Nederland (ECN). Verder heeft hij het Rijkstraineeprogramma doorlopen, waar hij onder meer werkzaam is geweest bij de innovatieraad van de ambassade in Washington DC en bij de directie Europese en Internationale Zaken (EZ).

Met een aantal partijgenoten heeft Michael in 2009 de lokale afdeling van D66 Alblasserdam heropgericht. Dat heeft ertoe geleid dat hij van 2010 tot 2016 zesenhalf jaar gemeenteraadslid is geweest in Alblasserdam en dat D66 al twee raadsperiodes twee zetels heeft in de overwegend rood-conservatieve raad. In deze zesenhalf jaar heeft Michael zich vooral ingezet voor sport en verenigingsleven, burgerparticipatie, luchtkwaliteit en regionale samenwerking.

In de zomer van 2016 is Michael naar Den Haag verhuisd en dit jaar is hij actief als programmacoördinator in het bestuur van Route66. Zijn interesses liggen vooral op het gebied van sport, politiek en actualiteit.

Meer van Michael van der Plaat