Metten Knüppe

Alumnus (2015-2016)

38 jaar

Den Haag

Metten werd geboren in Dordrecht, ging studeren in Utrecht, Leiden en Antwerpen, en is sinds een jaar of negen import-Hagenees. Hij werkt bij De Haagse Hogeschool als programmacoördinator van een van de onderzoeksplatforms en houdt zich bezig met ondernemerschap, innovatie en nieuwe economie. Hij heeft aan zijn studie politicologie een onverklaarbare voorliefde voor obscure details van exotische kiesstelsels overgehouden, en zijn master in Antwerpen heeft hem een fascinatie voor het dagdagelijkse absurdisme in België opgeleverd.

Als hij niet werkt, loopt hij hard. Of staat hij op zijn skateboard. Of rijdt hij motor (namelijk deze). Of staat hij ergens, al dan niet met een biertje in de hand, een vergezochte discussie over te voeren. Of is hij bezig met D66, zowel binnen Route66 als in het bestuur van de afdeling Den Haag.

Verder is het volstrekt niet belangrijk, maar wel aardig om te weten dat Metten pogingen doet om gitaar te spelen, een hekel heeft aan meer slapen dan strikt noodzakelijk, als enige in zijn basisschoolklas voor Ajax was (en dat nog steeds is), vier marathons heeft gelopen, het liefst Islay single malt whisky drinkt, voor z’n lol economieboeken leest, houdt van regionale accenten en deze met matig succes probeert na te doen, en verder vooral totaal onbelangrijke feitjes onthoudt.

Meer van Metten Knüppe