Lucas van der Meer

Router (2019-2020)

Lucas kan niet stilzitten en heeft een dynamiek nodig om hem bij de les te houden. Als projectmanager van het wetenschappelijk consortium ODISSEI is hij verantwoordelijk voor het tevreden houden van 31 deelnemers en voor een subsidieaanvraag van € 18 miljoen. Eerder heeft hij met een vriend het bedrijf Landscape Data Science opgericht.

Voor D66 zet hij zich in voor een sterk IT-geluid. Hij maakt zich onder andere zorgen over het gebrek aan IT-kennis bij de bevolking en bij Kamerleden, waardoor de laatste daardoor onvoldoende in staat zijn om hun controlerende taak uit te voeren. Oplossing? Lessen in ‘computational thinking’ voor de hele bevolking, te beginnen bij de jeugd.

In zijn vrije tijd vindt hij het heerlijk om met zijn vriendin te koken en een goed glas wijn met dito kaas te nuttigen. Hij klust graag zijn eigen kasten in elkaar, zorgt ervoor dat alle planten op zijn stadsbalkon groen zijn, knuffelt graag met zijn kat en probeert zichzelf fit te houden met hardlopen, skaten, schaatsen en fietsen.