Jos Buijvoets

Router (2020-2021)

“Jos haalt energie uit mensen helpen bij zelfontplooiing en het creëren van verbindingen. Voor zijn studententijd was hij een professioneel gamer en manager van een e-sports team. Tijdens zijn studie Ondernemingsrecht in Tilburg initieerde hij de oprichting van grote debatevenementen, een internationale debatvereniging, Tilburg Student E-sports Association Link en de Nederlandse Bond voor Studenten E-sports. Tegenwoordig is hij werkzaam als jurist bij Achmea en nog steeds voorzitter van de bond.

Jos heeft een passie voor politiek. Sinds zijn tienerjaren volgt Jos Amerikaanse politiek op lokaal, staats- en nationaal niveau intensief (tip: FiveThirtyEight.com). Deze kennis past hij toe als campagneleider bij D66 Tilburg en hierin wil hij zich via Route66 nog verder ontwikkelen. Jos vindt het leuk om te debatteren en geeft maandelijks debatworkshops. Zijn andere hobby’s zijn yoga, strategische bordspellen en het kijken van films en series. Hij raadt je de series Bo Jack Horseman en The Wire aan.”