Jeroen Candel

Alumnus (2015-2016)

Jeroen, getogen in het Brabantse Dongen, is verbonden aan de Bestuurskunde-groep van de Wageningen Universiteit als promovendus food security governance. Na het behalen van zijn bachelor en master (cum laude) bestuurskunde aan de Universiteit Utrecht, voert hij nu onderzoek uit naar mogelijke verbeteringen in de omgang van overheden en beleidsmakers met de complexiteit, onzekerheden en controverses die het thema voedselzekerheid kenmerken. Zijn onderzoek is gepubliceerd in zowel bestuurskundige als voedsel-gerelateerde wetenschappelijke tijdschriften. Daarnaast geeft Jeroen les over kernthema’s uit de bestuurskunde en over het beleid en de instituties van de Europese Unie.

Naast zijn promotie zet Jeroen zich in voor de Wageningse voedselbank, waar hij actief is als vrijwilliger. Eerder was hij ook voorzitter van de Wageningen PhD Council en de voetbalclub GVC.

Door deelname aan Route66 wil Jeroen zijn engagement voor een duurzamer voedselsysteem en een groenere economie politiek vormgeven. Hij kijkt daartoe uit naar de verdere kennismaking met D66 en haar sociaal -liberale traditie.