Jantien Dekkers

Router (2020-2021)

Jantien gelooft dat er betere oplossingen zijn voor de uitdagingen van Nederland dan de politiek nu voorstaat. Het beleid uit Den Haag kan eerlijker en effectiever, als bestuurders praktisch en out-of-the-box denken, duidelijke grenzen durven te stellen en erop staan dat rechtvaardig (níet bureaucratisch) wordt gehandhaafd. Ze pleit vurig tégen klakkeloze toepassing van regels en vóór realistische, innovatieve oplossingen.

Jantien is bevlogen, creatief en doelgericht. Als strafrechtadvocaat heeft zij een unieke inkijk in de samenleving: ze ziet dagelijks de oorzaken en gevolgen van criminaliteit en kansenongelijkheid. Ze werkt zowel voor grote bedrijven als met mensen die niets te verliezen hebben. Daardoor weet ze wat wel en niet werkt aan regelgeving, en hoe van goed bedoeld beleid misbruik kan worden gemaakt. Met die eigenschappen en kennis van zaken, wil ze zich ervoor inzetten onze samenleving te verbeteren.

De politieke opvattingen van Jantien sluiten het best aan op het politiek programma van D’66 – al ziet ze ook daar ruimte voor verbetering. Vóór politiek actief te worden, wil Jantien weten hoe ze een verschil kan maken. Daarom neemt ze deel aan Route66. Met 19 andere Routers zal ze politieke onderwerpen uitdiepen en haar eigen visie verder ontwikkelen, met als doel uiteindelijk iets nieuws aan de discussie bij te dragen.