Ido Venhuizen

Router (2016-2017)

Voor zijn studie geschiedenis en filosofie is Ido in de stad Groningen gaan studeren en hij woont daar nog steeds met veel plezier op een prachtige plek aan de rand van het Noorderplantsoen. Hij heeft geschiedenis van jongs af aan fascinerend gevonden en is er graag mee bezig. Historische romans blijft bijvoorbeeld zijn lievelingscategorie boeken (met science-fiction en fantasy op een gedeelde tweede plek). In eerste instantie haalde hij zijn lesbevoegdheid om toch maar een vak te leren; ondertussen geeft hij al een tijdje les en vermaakt zich prima voor de klas. Aangezien hij er wel graag iets anders bij wilde doen, is hij zeer tevreden met zijn baan als fractiemedewerker bij D66 Groningen-stad. Daarbij vervulde hij ook de functie van lokale campagnecoördinator voor de Tweede Kamerverkiezingen.

Ido is overigens regelmatig te vinden in het park voor een wandeling of een potje basketbal. Hij zorgt verder dat hij voldoende beweging krijgt door bijvoorbeeld af en toe te zwemmen, te klimmen of te schaatsen. Verder kan hij (strategische) spellen zoals Risk, Diplomacy, Dominion en Klaverjassen enorm waarderen.

Vanaf het begin van zijn deelname aan Route66 haalt Ido veel genoegen uit het met mensen uit het hele land en met verschillende achtergronden in gesprek te gaan op locaties waar hij anders niet zo snel zou komen. Kijk verder op deze website om een indruk te krijgen waarom dit zo is!

Meer van Ido Venhuizen