Hilke Grootelaar

Alumnus (2016-2017), secretaris 2017

Na haar jeugd in het gemoedelijke Twente trok Hilke vol goede moed naar ‘het Westen’ om Bestuurs- en Organisatiewetenschap en Rechtsgeleerdheid te studeren aan de Universiteit Utrecht.  Als promovenda en docente bij het departement Rechtsgeleerdheid onderzoekt Hilke in de rechtbank hoe rechtzoekenden zich behandeld voelen door de rechter en wat zij rechtvaardig vinden.

Hilke is lid geworden van D66 omdat zij haar wetenschappelijke kennis wilde aanvullen met iets politiek relevants en maatschappelijk waardevols. Niet zozeer omdat ze misschien wel politieke
ambities heeft, maar vooral omdat het haar veel energie geeft om nieuwe mensen te leren kennen
en met hen op regelmatige basis van gedachte te wisselen. Het bleek een goede keuze, want zowel bij debatcommissie D-Loquentia als op de vrijdagmiddag borrels geniet ze van die gedachtewisselingen.  Toch miste ze de extra stap en eind 2015 meldde ze zich daarom aan voor Route66.

Als Hilke niet met haar onderzoek of D66 bezig is, dan kun je haar vinden op de racefiets of in de
keuken. Hilke daagt zichzelf graag uit, zowel sportief als culinair. Met een groep vrienden doet ze
daarom mee aan verschillende fietstochten (zoals de Fietselfstedentocht en Le Trois Ballons) en haar culinaire avonturen zijn inmiddels te volgen op kookblog Hillieskeuken.com.

Meer van Hilke Grootelaar