Hanneke Verhelst

Alumnus (2016-2017)

Actief burgerschap is deze vrolijke Tilburgse met de paplepel ingegoten; slechts 6 jaar oud was Hanneke toen ze haar beklag deed over de vele hondenpoep op het speelveldje in de buurt. Een persoonlijk gesprek met de burgemeester en het startschot van de gemeentelijke hondenpoep-campagne is wat daar op volgde. Dat smaakte naar meer!

Met een tomeloze nieuwsgierigheid naar nieuwe ideeën en inzichten, trok Hanneke de wereld in en studeerde public affairs in 4 verschillende landen. Haar carrière maakte een droomstart als ‘public diplomacy officer’ op de Nederlandse ambassade in Peking, China. Inmiddels heeft deze ondernemende dame ruim 9 jaar ervaring als public affairs professional bij de overheid, in het bedrijfsleven en als bestuurder bij de Beroepsvereniging voor Public Affairs.

Hanneke’s grootste uitdaging? Stilzitten! Als Hanneke niet werkt of op reis is, is ze aan het fietsen, hardlopen, skiën, tennissen, hockeyen of – eigenlijk het állerliefste- aan het windsurfen op haar favoriete spot Wijk aan Zee. Met als sun-downer een welverdiend biertje bij strandtent Aloha; life can’t get much better than that!

Meer van Hanneke Verhelst