Emmy’s motto “jij bent de regisseur van je leven” past goed bij de richtingwijzers van D66. Door lid te zijn van een politieke partij en je actief te bemoeien kun je een steentje bijdragen aan een mooie toekomst.

Al vroeg werd Emmy maatschappelijk betrokken. Tijdens haar jeugd in Oss als trainster bij een turnvereniging en vrijwilliger bij een jeugddisco. Voor haar studie fysiotherapie verhuisde Emmy naar Nijmegen, waar ze fractievolger van D66 Nijmegen werd. In Amsterdam studeerde Emmy gezondheidswetenschappen. Sinds 2010 woont Emmy in het Gelderse dorp Wijchen, waar ze actief is als vrijwilliger bij de Speelotheek en steunfractielid van D66 Wijchen.

“Wat is stilzitten?” Naast moeder, partner, vrijwilliger en steunfractielid is Emmy docent bij de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en cursusleider didactische basisprincipes bij onder meer het Wenckebach Instituut. Ze houdt van diversiteit en inhoudelijke verdieping. Het programma van Route66 biedt daarin alle mogelijkheden.

Meer van Emmy Wittenberg