Edward Boon

Alumnus (2016-2017), voorzitter 2017

Edward (31) is opgegroeid op de Veluwe, maar heeft inmiddels het Gelderse ingeruild voor het Overijsselse Kampen.

Als tijdens zijn studie bedrijfskunde in Zwolle, is hij al geïnteresseerd in maatschappelijke organisaties en de politiek. Vanuit deze interesse heeft hij onder andere een half jaar in Tanzania gewoond om daar een ontwikkelingsproject op te zetten met 18 aids-wezen. Tegenwoordig is hij programmamanager voor de Yarden Vereniging; één van de grootste verenigingen van Nederland en een maatschappelijke uitvaartorganisatie.

Edward ziet Route66 als een ultieme kans om te ontdekken op welke wijze hij betrokken wil zijn bij de politiek en hoeverre hij hierin actief wil worden. Door zijn omgeving wordt Edward omschreven als; doelgericht, sociaal, zorgzaam en authentiek. Maar hij kan (soms) ook eigenwijs of een tikkeltje arrogant zijn. Zijn vrije tijd brengt Edward graag door met vrienden. Om samen, onder het genot van een goed glas wijn, te genieten van de mooie dingen in het leven.