Carline van Breugel

Router (2020-2021)

Carline heeft een enorme passie voor onderwijs en zet zich dan ook al jaren in voor eerlijke kansen in het onderwijs. In eerste instantie deed ze dat vanuit haar rol als LAKS-bestuurder waarna ze via verschillende functies werd benoemd tot voorzitter van de Landelijke Studentenvakbond. In deze rol sprak ze met politici, ministers en de pers over het hoger onderwijs, studentenhuisvesting en de toekomst van jongeren. Ze heeft hierdoor veel ervaring in beïnvloeding en weet een boodschap op verschillende manieren, uiteenlopend van diplomatie tot direct activisme, te verwerken tot een daadwerkelijk politiek resultaat.

Route66 geeft haar de kans om deze ervaring met politiek en media te delen met andere maatschappelijk betrokken jongeren. Ook biedt het programma haar de mogelijkheid om zich te verdiepen in voor haar nog minder bekende maatschappelijke thema’s en hierover in gesprek te gaan met andere ambitieuze en betrokken jongeren. Carline is daarnaast van mening dat er nog veel te weinig geluisterd wordt naar jongeren en dat jongeren en vrouwen ondervertegenwoordigd zijn in de politiek. Ze wil zich hier graag voor inzetten via D66.