Benjamin Hofland

Alumnus (2016-2017)

Op een druilerige donderdagmorgen begon hij er ooit mee, maatschappijleer lesgeven aan een HAVO 4 klas. Zelf was hij toen ook nog onderdeel van die klas. Wat begon met een uitdagende opmerking van de docent had geresulteerd in 50 minuten les aan zijn eigen klas. De (echte) docent sloot de 50 minuten af met de opmerking: ‘Hier moet je wat mee gaan doen.’

En zo begon de in Westland getogen Benjamin op z’n 17e aan een lerarenopleiding. Niet omdat hij zijn passie had gevonden, maar omdat hij even een jaartje wilde nemen iets te studeren om hierna een andere studie op te pakken. Dat doceren bleek uiteindelijk verrot leuk en inmiddels is Benjamin zo’n 6 jaar docent op een VMBO school.

Binnen D66 is Benjamin tevens fractieadviseur in de fractie van D66 Westland. Waar hij zijn politieke interesse combineert met zijn kennis en ervaringen.

’s Nachts slaapt Benjamin vaak, maar je kan hem altijd wakker maken voor een goed gesprek in een klein café, potje voetbal of FIFA, foute humor, Ajax of vele andere vormen van gezelligheid.

Meer van Benjamin Hofland