Bas (29) werd geboren in Deventer, heeft een deel van zijn studie Maatschappelijk Werk en Dienstverlening in Enschede gewoond en woont nu in Zwolle. Als jongerenwerker in de gemeente Hellendoorn coacht hij jongeren met het voorbereiden op participatie in onze maatschappij. Dit kan via voorlichtingen op school of het jongerencentrum, maar ook via straatcontact in wijken en buurten. Hij zoekt naar ‘de vraag achter de vraag’, peilt behoeften en zet dit om in actie. Hij heeft interesse in de transformaties die de afgelopen jaren plaats hebben gevonden op het gebied van jeugdzorg en het sociaal domein.

Hij is lid geworden van D66 via een cadeaulidmaatschap. Al snel maakte hij de keuze deze actief in te zetten. Eerst door aan te sluiten bij de lokale afdeling als lid van de PPC en nu ook door als nieuwe Router deel te gaan nemen aan Route 66. Waar een cadeau wel niet tot kan leiden!

In zijn vrije tijd luistert hij muziek met een platenspeler, volgt voetbal (met name PSV) en speelt graag bordspellen met vrienden. Vaste prik op zo’n avond is een goede discussie over eigenlijk alles, met een biertje of whisky er naast. Verder lijkt hardlopen een seizoen sport te zijn. Afgelopen jaar (2016) heeft hij wel zes keer per week trouw een vliegtuigje gevouwen. Te zien op Instagram @apaperplaneaday.