Route 2022-2023

Route 2022

De voorbereidingen voor het nieuwe Routejaar zijn alweer in volle gang. Wij zoeken voor 1 januari 2022 namelijk weer 20 nieuwe, enthousiaste Routers. Op 11 oktober 2021 (12.00 uur) start de aanmeldingsperiode voor de Route66 lichting van 2022. Lijkt het jou leuk om samen met andere Routers een inhoudelijke dag over een maatschappelijk thema te organiseren? Wil jij jezelf verder ontwikkelen, werken aan politieke vaardigheden en de partij en haar leden beter leren kennen? Ben je enthousiast over het programma en wil je hier de aankomende twee jaar onderdeel van zijn? Dan vind je onderstaand de nodige informatie om je aan te melden voor het programma.

Wie zoeken we?

Route66 is een tweejarig programma gericht op jongeren in de leeftijd van 25 tot en met 33 jaar die een opleiding hebben afgerond, staan te trappelen om de komende twee jaar met- en van andere Routers te leren en gezamenlijk een inspirerend programma willen opstellen. Wij streven naar een diverse en gebalanceerde samenstelling van de groep. Download hier de flyer.

Wil je je aanmelden? Dan moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:

• Je bent op 1 januari 2022 tenminste 25 en niet ouder dan 33 jaar.
  • Je bent op 1 januari 2022 tenminste 6 maanden lid van D66 (dus je bent voor 1 juli 2021 lid van D66 geworden).
  • Je volgt gedurende de twee jaar die het programma duurt geen voltijdopleiding.
  • Je bent aanwezig op alle eerste zaterdagen van de maand in zowel 2022 en 2023 (met uitzondering van januari en augustus), en de landelijke D66-congressen.

Een programma voor én door Routers

Het Route66 programma wordt door de groep van 40 Routers samengesteld. Routezaterdagen, Routetalks en weekenden worden door (interne) commissies georganiseerd. Van alle deelnemers wordt verwacht dat je samen met een aantal anderen ten minste een Routezaterdag organiseert. Daarnaast is het belangrijk dat alle Routers zich via andere commissies committeren aan het tot stand komen aanvullende inhoudelijke en sociale activiteiten. Deelnemen aan Route66 vraagt dus binnen en buiten de Routeactiviteiten om de nodige inzet. De inschatting is dat dit gemiddeld 20 uur per maand kost. Bedenk daarom goed of je de gevraagde inzet kan tonen tijdens het programma en of het past qua tijdsbesteding.

De ervaring leert dat er op basis van een groep met 40 jongeren met verschillende achtergronden, ervaringen, netwerk en expertises, een programma tot stand komt dat iedereen prikkelt, nieuwe inzichten geeft en inspireert.

Kosten

De jaarlijkse financiële bijdrage voor de Routezaterdagen bedraagt ongeveer 150,- euro. Dit geld wordt o.a. besteed aan de huur van locaties. Let wel: dit bedrag is exclusief de kosten voor introductieweekend, vaardighedenweekend, buitenlandreis en aanvullende activiteiten. Een kostenraming van de aanvullende kosten zal begin januari 2022 worden opgemaakt door de penningmeester van het bestuur van Route66.

De aanmeldings- en selectieprocedure

De inschrijving voor de Route66 lichting 2022-2023 opent op maandag 11 oktober 12.00 uur en sluit op donderdag 4 november om 23:59 uur. De aanmeldingen kunnen worden ingediend via dit online formulier. Onderdeel van de aanmelding is onder andere het schrijven van een motivatiebrief en een essayopdracht.

De formulieren die tijdig zijn ontvangen, worden meegenomen in de eerste selectieronde (schriftelijke ronde). Op basis van deze eerste selectie van de aanmeldingen, nodigen we 40 kandidaten uit voor de selectiedag op zaterdag 27 november in Den Haag. Tijdens deze tweede selectieronde vinden de sollicitatiegesprekken plaats. Zet deze datum dus alvast duidelijk in je agenda.

Uiteindelijk worden er 20 Routers geselecteerd voor de Route66 Lichting ’22. Geïnteresseerden die worden afgewezen, worden uitgenodigd om in gesprek te blijven en zullen meer informatie krijgen over hoe je verder actief kan worden en/of blijven voor de partij.

Online informatieavonden

Heb je interesse in het Route66 programma maar heb je nog vragen? Of ben je benieuwd naar de ervaring van huidige Routers? Meld je dan aan voor de online informatieavond via deze link.

• Woensdag 27 oktober van 19.30 tot 20.30 uur.

Geef je uiterlijk een dag van de voren op. Je ontvangt vervolgens via de mail een toegangslink voor de online meeting (per mail).

Vragen?

Mocht je vragen hebben over het Route66 programma of over de selectieprocedure? Neem dan contact op met Mirjam Gietema (voorzitter van de Selectiecommissie) via aanmelding@route66.d66.nl.

Laatst gewijzigd op 11 oktober 2021