Meld je aan voor Route 2021

De aanmeldperiode voor de lichting 2021-2022 staat nu open tot 1 november 2020. De deadline voor het aanmelden eindigt 1 november 2020 (00.00 uur Nederlandse tijd) en de selectiedag is zaterdag 21 november in Den Haag (of anders mogelijk online).
Wil je meer weten over Route66? Kijk dan op de pagina “Wat is Route66”, onze Youtube video of bij de FAQ!

Heb je interesse? Tot 1 november 2020 vind je, onderaan deze pagina het aanmeldformulier. We vragen je om het volgende te uploaden:

• Motivatie: presenteer jezelf! Dit mag in een filmpje, een brief, geluidsfragment of een andere presentatievorm die bij je past. We zijn benieuwd waarom je vindt dat Route66 iets voor jou is, wat we zeker van je kunnen verwachten en wat er wat jou betreft niet mag ontbreken in een Routejaar. Houd het kort en bondig (max. 1000 woorden of drie minuten bij een filmpje).
  • Een aantal vragen over jezelf: we zijn benieuwd naar je achtergrond en opgedane ervaring. In deze vragen kan je bijvoorbeeld aangeven wat je vrijwilligerswerk is of leuke/handige vaardigheden je hebt.
  • Essay: Schrijf een essay over een onderwerp naar keuze waarin je jouw visie laat zien over een maatschappelijk relevant thema (richtlijn: max 2 a4tjes). Wij willen graag meer leren over wie jij bent. De essay als vorm is niet verplicht. Ben zo creatief als jij wilt. Het mag ook bijvoorbeeld een blog, column of mini-documentaire zijn
  • Foto van jezelf: eentje waar je leuk op staat ;).

Selectiecriteria

Om je aan te melden voor de Route66 lichting 2021-2022 moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:

• Je bent op 1 januari 2021 tenminste 25 en niet ouder dan 33 jaar.
  • Je bent op 1 januari 2021 tenminste 3 maanden lid van D66 (dus je bent voor 1 oktober 2020 lid van D66).
  • Je volgt gedurende de twee jaar die het programma duurt geen voltijds opleiding.
  • Je bent aanwezig op alle eerste zaterdagen van de maand in 2021 en 2022 (met uitzondering van januari en augustus), de landelijke D66-congressen. In januari hebben we geen Route zaterdag, maar het introductie weekend. Deze zal plaatsvinden op 29, 30 en 31 januari 2021.

De selectie bestaat uit twee rondes. De 40 meest geschikte kandidaten uit de schriftelijke ronde worden op zaterdag  21 november uitgenodigd. Hoe deze dag eruit ziet wordt later bekend gemaakt, maar vanwege de maatregelen van het coronavirus is het waarschijnlijk dat deze dag online zal plaatsvinden. Houd deze datum vrij in je agenda.
De uitslagen van de eerste ronde worden ongeveer 1 week voor de selectiedag bekend gemaakt.

Vragen?

Stuur je vragen aan aanmelding@route66.d66.nl.

Heb je verder nog vragen, dan kan je deze altijd nog stellen via > aanmelding@route66.d66.nl

Aanmelden?

>>Meld je hier aan voor Route66!<<