Meld je aan voor Route 2020

De aanmeldperiode voor de lichting 2020-2021 is open vanaf 14 oktober 2019. De deadline is donderdag 14 november 2019 (23.59 uur Nederlandse tijd). Wil je meer weten over Route66? Kijk dan op deze pagina, de Youtube video’s of bij de FAQ.

Heb je interesse? Tussen 14 oktober en 14 november 23:59 vind je, onderaan deze pagina het aanmeldformulier. We vragen je om het volgende te uploaden:

• Motivatie: presenteer jezelf! Dit mag in een filmpje, een brief of een andere presentatievorm die bij je past. We zijn benieuwd waarom je vindt dat Route66 iets voor jou is, wat we zeker van je kunnen verwachten en wat er wat jou betreft niet mag ontbreken in een Routejaar. Houd het kort en bondig (max. 400 woorden of drie minuten bij een filmpje).
  • CV: we zijn benieuwd naar je achtergrond en opgedane ervaring. Denk hierbij ook aan bijbanen, vrijwilligerswerk of leuke/handige vaardigheden (max. 2 kantjes).
  • Presentatie: neem ons mee in jou kijk op een politiek maatschappelijk actueel thema. Wat zit je dwars? Waar heb jij ideeën over? Tegen welk onderwerp zouden wij eens anders moeten aankijken? Gebruik je overtuigingskracht, fantasie, presentatie of een combinatie en maak ons nieuwsgierig naar jou. Denk aan een essay, een animatiefilmpje, een column, een cartoon, een betoog, een reportage… (max. duizend woorden of vijf minuten beeld)

Selectiecriteria

Om je aan te melden voor de Route66 lichting 2020-2021 moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:

• Je bent op 1 januari 2020 tenminste 25 en niet ouder dan 33 jaar.
  • Je bent op 1 januari 2020 tenminste zes maanden lid van D66.
  • Je volgt gedurende de twee jaar die het programma duurt geen voltijds opleiding.
  • Je bent aanwezig op alle eerste zaterdagen van de maand in 2020 en 2021 (met uitzondering van januari en augustus), de landelijke D66-congressen. In januari hebben we geen Route zaterdag, maar het introductie weekend. Deze zal plaatsvinden op 24, 25 en 26 januari 2020.

De selectie bestaat uit twee rondes. De veertig meest geschikte kandidaten uit de schriftelijke ronde worden op zaterdag  30 november in Den Haag uitgenodigd. Hoe deze dag eruit ziet wordt later bekend gemaakt. Houd deze datum vrij in je agenda. De uitslagen van de eerste ronde worden ongeveer één week voor de selectiedag bekend gemaakt.

Vragen

Bezoek de Route66-stand op het D66 Congres op 9 november of neem contact op via aanmelding@route66.d66.nl.

Meld je hier aan:

Aanmeldformulier Route66 - D66: 2020-2021

Beste sollicitant, hieronder vind je het aanmeldformulier voor Route66 2020-2021. Het is belangrijk om te weten dat we zeer zorgvuldig omgaan met jouw gegevens. Alleen de genen die direct bij jouw sollicitatie betrokken zijn, hebben toegang tot deze gegevens en dus ook de bijbehorende documenten. Op 1 december is alles verwijderd (=aan het einde van de selectie). Zorg ervoor dat je, voordat je begint, je CV, motivatie en presentatie bij de hand hebt.
  • Datumnotatie:MM slash DD slash JJJJ
  • Je vind je lidnummer in je mail (bevestigingsmail bij aanmelden) of op je mijnD66 pagina
  • Motivatie mag in een filmpje, een brief of een andere presentatievorm. Houd het kort en bondig (bijv. max. 400 woorden of drie minuten bij een filmpje). Indien je een link heb naar een bestand (bijv. youtube) dan vul je die hieronder in. Let op: dit formulier accepteert geen powerpoint, wel pdf. max 11MB
  • Voor je presentatie kan je denken aan een essay, een animatiefilmpje, een column, een cartoon, een betoog, een reportage… (bijv. max. 1000 woorden of 5 minuten beeld). Indien je een link (bijv. youtube) heb naar een bestand dan vul je die hieronder in. Let op: dit formulier accepteert geen powerpoint, wel pdf. max 11MB
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Laatst gewijzigd op 15 oktober 2019