Meld je aan voor Route 2017

De aanmeldingen voor de lichting 2017-2018 zijn open vanaf 1 oktober 2016. De deadline is zondag 6 november 2016 (20:00 uur Nederlandse tijd). Wil je meer weten over Route66, kijk dan op deze pagina of bij de FAQHeb je een vraag over Route66 die niet bij de FAQ staat? Neem dan contact met ons op via route66@d66.nl.

Heb je interesse, dan vragen wij jou het volgende te sturen naar aanmeldingroute66@d66.nl:

• Motivatiebrief: Presenteer jezelf in een motivatiebrief. We zijn benieuwd waarom jij vindt dat Route66 iets voor jou is, wat we zeker van je kunnen verwachten en wat er wat jou betreft niet mag ontbreken in een Routejaar. Hou het kort en bondig (max. 400 woorden).
  • CV: We zijn benieuwd naar jouw achtergrond en opgedane ervaring. Denk hierbij ook aan bijbanen, vrijwilligerswerk of leuke/handige vaardigheden (max. 2 kantjes).
  • Presentatie: Neem ons mee in jouw kijk op een politiek maatschappelijk actueel thema. Wat zit je dwars? Waar heb jij ideeën over? Tegen welk onderwerp zouden wij eens anders moeten aankijken? Gebruik je overtuigingskracht, fantasie, presentatie of een combinatie en maak ons nieuwsgierig naar jou. Denk aan een essay, een animatiefilmpje, een column, een cartoon, een betoog, een reportage… (max. 1000 woorden of 3 minuten beeld).

Selectiecriteria
Om je te kunnen aanmelden voor de Route66 lichting 2017-2018 moet je aan de volgende criteria voldoen:

• Je bent op 1 januari 2017 tenminste 25 en niet ouder dan 33 jaar.
  • Je bent op 1 januari 2017 tenminste 6 maanden lid van D66.
  • Je volgt gedurende de twee jaar dat het programma duurt geen voltijds opleiding.
  • Je bent aanwezig tijdens alle eerste zaterdagen van de maand in 2017 en 2018 (met uitzondering van januari en augustus), landelijke D66-congressen en het introductieweekend op 20 tot en met 22 januari.

Insturen
Jouw motivatiebrief, CV en presentatie kun je sturen naar aanmeldingroute66@d66.nl. Bestanden groter dan 10 MB kun je sturen via WeTransfer.com (maximaal 2GB) naar aanmeldingroute66@d66.nl. Zet in het begeleidende bericht duidelijk je naam, zodat we weten bij welke aanmelding het bestand hoort. Niet bekend met WeTransfer.com? Hier vind je een handleiding.

De selectie bestaat uit twee rondes. De 40 meest geschikte kandidaten uit de schriftelijke ronde worden uitgenodigd voor een gesprek op zaterdag 26 november in Den Haag. Houd deze datum vrij in je agenda. De uitslagen van de eerste ronde worden rond 19 november bekend gemaakt.

Vragen
Spreek ons op het D66 Congres op 29 en 30 oktober 2016 of neem contact op met aanmeldingroute66@d66.nl.

Laatst gewijzigd op 3 oktober 2016