woensdag 16 september 2020

Gezocht: 20 nieuwe Routers! De inschrijving is open

Tot 1 november 2020 is de inschrijving voor Route66 lichting 2021-2022 open! Hierbij zijn we op zoek 20 nieuw Routers voor onze enthousiaste groep.
We hopen dat veel talentvolle D66’ers tussen de 25 en 33 jaar uit het hele land zich zullen aanmelden.

Meld je aan voor Route66!

Wat is Route66?

Route66 is een intensief persoonlijk ontwikkelingsprogramma voor en door nieuwsgierige D66’ers. Het programma duurt twee jaar: ieder jaar ronden twintig deelnemers het traject af en stromen twintig nieuwe Routers in. Wij zijn in totaal dus met veertig D66’ers en alle activiteiten organiseren we zelf. We verdiepen ons in politieke onderwerpen, ontwikkelen onze politieke vaardigheden en verbreden ons sociale netwerk binnen en buiten D66. Of kijk hier naar de video waarin we je meenemen wat Route66 is.

Voor wie is Route66?

Route is voor nieuwsgierige D66’ers van tussen de 25 en 33 jaar oud. We zijn op zoek naar jonge professionals, dus geen fulltime studenten. Wij streven naar een zo divers mogelijke en gebalanceerde samenstelling van de groep.

Wat doet Route66?

Iedere eerste zaterdag van de maand organiseren we een themadag rond een politiek thema of politieke vaardigheid. Deze zaterdagen vormen de ruggengraat van het programma. Daarnaast organiseren we nog drie weekenden: het introductieweekend, een internationaal werkbezoek en een vaardighedenweekend.

Buiten het officiële programma helpen Routers D66 door allerlei projecten uit te voeren. Indien gewenst krijgen Routers advies en ondersteuning in hun maatschappelijke of politieke loopbaan binnen de partij.

Wanneer mag je bij Route66?

Selectiecriteria
Om je aan te melden voor de Route66 lichting 2021-2022 moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:

• Je bent op 1 januari 2021 tenminste 25 en niet ouder dan 33 jaar.
  • Je bent op 1 januari 2021 tenminste 3 maanden lid van D66 (dus je bent voor 1 oktober lid).
  • Je volgt gedurende de twee jaar die het programma duurt geen voltijds opleiding.
  • Je bent aanwezig op alle eerste zaterdagen van de maand in 2021 en 2022 (met uitzondering van januari en augustus) en de landelijke D66-congressen.

De selectie bestaat uit twee rondes. De 40 meest geschikte kandidaten uit de schriftelijke ronde worden op zaterdag  21 november uitgenodigd. Hoe deze dag eruit ziet wordt later bekend gemaakt, maar vanwege de maatregelen van het coronavirus is het waarschijnlijk dat deze dag online zal plaatsvinden. Houd deze datum vrij in je agenda.
De uitslagen van de eerste ronde (en of je dus online uitgenodigd wordt 21 november) worden ongeveer 1 week voor de selectiedag bekend gemaakt.

Hoe meld je je aan?

Ga naar deze pagina waar je meer kan vinden hoe je je aan kan melden.

Op de hoogte blijven?
Via de website, instagram en twitter kun je ons en onze activiteiten volgen.

Aanmelden!
Ja! Zeker doen.

Doe dat via deze pagina.

Mocht u meer informatie zoeken of nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op ons emailadres of via bovenstaande social media kanalen.

De selectiecommissie Route66