zondag 13 oktober 2019

Gezocht: 20 nieuwe Routers!

Na de zomer zijn we met Route66 weer van start gegaan met ons programma op iedere eerste zaterdag van de maand. Na zaterdagen over onder andere kringlooplandbouw, armoede, deeleconomie en sociaal-liberalisme stond de eerste zaterdag het thema defensie en samenwerking in Europa op het programma. Hiermee zijn we over de helft van het Route66-jaar en gaan we binnenkort op zoek naar aanvulling van onze enthousiaste groep. We hopen dat veel talentvolle D66’ers tussen de 25 en 33 jaar uit het hele land zich zullen aanmelden.

Meld je aan voor Route66!

Wat is Route66?

Route66 is een intensief persoonlijk ontwikkelingsprogramma voor en door nieuwsgierige D66’ers. Het programma duurt twee jaar: ieder jaar ronden twintig deelnemers het traject af en stromen twintig nieuwe Routers in. Wij zijn in totaal dus met veertig D66’ers en alle activiteiten organiseren we zelf. We verdiepen ons in politieke onderwerpen, ontwikkelen onze politieke vaardigheden en verbreden ons sociale netwerk binnen en buiten D66. Lees hier de ervaringen van oud-Routers Christopher Parren en In-Young Park. Of kijk hier de Youtube video’s over Route66.

Voor wie is Route66?

Route is voor nieuwsgierige D66’ers van tussen de 25 en 33 jaar oud. We zijn op zoek naar jonge professionals, dus geen fulltime studenten. Wij streven naar een zo divers mogelijke en gebalanceerde samenstelling van de groep.

Wat doet Route66?

Iedere eerste zaterdag van de maand organiseren we een themadag rond een politiek thema of politieke vaardigheid. Deze zaterdagen vormen de ruggengraat van het programma. Daarnaast organiseren we nog drie weekenden: het introductieweekend, een internationaal werkbezoek en een vaardighedenweekend.

Buiten het officiële programma helpen Routers D66 door allerlei projecten uit te voeren. Tot slot organiseren we facultatieve activiteiten voor geïnteresseerde Routers, zoals de sportdag in de zomer en gedurende het jaar RouteTalks: ontmoetingen met ervaren topmensen uit politiek en bedrijfsleven in klein gezelschap. Indien gewenst krijgen Routers advies en ondersteuning in hun maatschappelijke of politieke loopbaan binnen de partij.

Wanneer mag je bij Route66?

Selectiecriteria
Om je aan te melden voor de Route66 lichting 2020-2021 moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:

• Je bent op 1 januari 2020 tenminste 25 en niet ouder dan 33 jaar.
  • Je bent op 1 januari 2020 tenminste 6 maanden lid van D66.
  • Je volgt gedurende de twee jaar die het programma duurt geen voltijds opleiding.
  • Je bent aanwezig op alle eerste zaterdagen van de maand in 2020 en 2021 (met uitzondering van januari en augustus) en de landelijke D66-congressen.

De selectie bestaat uit twee rondes. De 40 meest geschikte kandidaten uit de schriftelijke ronde worden op zaterdag  30 november in Den Haag uitgenodigd. Hoe deze dag eruit ziet wordt later bekend gemaakt. Houd deze datum vrij in je agenda. De uitslagen van de eerste ronde worden ongeveer 1 week voor de selectiedag bekend gemaakt.

Vragen
Bezoek de Route66-stand op het D66 Congres op 9 november of neem contact op met aanmelding@route66.d66.nl.

Hoe meld je je aan?
Tussen 14 oktober en 14 november 23:59 vind je het aanmeldformulier hier.

Wat vragen we van jou:

-Motivatie: Presenteer jezelf! Dit mag in een filmpje, brief of een andere presentatievorm die bij je past. We zijn benieuwd waarom je vindt dat Route66 iets voor jou is, wat we zeker van je kunnen verwachten en wat er wat jou betreft niet mag ontbreken in een Routejaar. Houd het kort en bondig (max 400 woorden of 3 minuten bij een filmpje).
-CV: We zijn benieuwd naar je achtergrond en opgedane ervaring. Denk hierbij ook aan bijbanen, vrijwilligerswerk of leuke/handige vaardigheden (max. 2 kantjes)
-Presentatie: Neem ons mee in je kijk op een politiek maatschappelijk actueel thema. Wat zit je dwars? Waar heb je ideeën over? Tegen welk onderwerk zouden wij eens anders moeten aankijken? Gebruik je overtuigingskracht, fantasie, presentatie of een combinatie en maak ons nieuwschierig naar jou. Denk aan een essay, animatiefilmpje, vlog, column, een cartoon, een betoog, een reportage etc. (max 1000 worden of 5 minuten beeld)

Op de hoogte blijven?
Via de website, instagram en twitter kun je ons en onze activiteiten volgen.

Aanmelden!
Ja! Zeker doen. Ga naar de aanmeldpagina  en vul het formulier in, voeg je CV toe en jouw motivatie om de komende 2 jaar Router te worden. Zie de groene box over wat we hierin allemaal van je verwachten.

Mocht u meer informatie zoeken of nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op via de stand op het congres, ons emailadres of via bovenstaande social media kanalen.

Met een vriendelijke groet,

De selectiecommissie Route66 2020